Scrisoarea de intenție – o mai citește cineva?

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Viitor pentru tineri - Tineri pentru viitor

Scrisoarea de intenție – o mai citește cineva?

În 2022, scrisoarea de intenție poate părea demodată și pentru mulți recruteri, chiar e…

Dar dacă scrisoarea de intenție îți oferă o oportunitate unică, aceea de a transmite un mesaj personalizat persoanei sau companiei căreia te adresezi?

Mai mult de atât, nu este necesar să te raportezi la acest document la scrisoarea standard pe care ai învățat cum să o redactezi la școală, ci la un text care poate fi un email sau un mesaj pe LinkedIn. E acel text care poate convinge o persoană să îți deschidă CV-ul. E acel text care îți dă ocazia să scrii ceea ce nu ai putut integra în CV.

Majoritatea candidaților nu trimit o scrisoare de intenție, deci ai din start o bulină albă dacă trimiți una și recruiterul rezonează cu această abordare. Te încurajez să trimiți o scrisoare de intenție împreună cu CV-ul tău, dacă nu este menționat clar să nu o faci.

Las mai jos câteva trucuri pentru a redacta o scrisoare cu impact mare:

  1. Punctează informațiile de bază

Ar fi bine ca scrisoarea de intenție să includă câteva informații simple, dar foarte importante. Numele și datele de contact sunt esențiale. De asemenea, asigură-te că este foarte clar la ce job aplici sau menționează dacă trimiți o scrisoare companiei pentru fi luat în considerare pentru rolurile care ți se potrivesc.                                                                         

  1. Personalizează scrisoarea

Știu, mă tot auzi vorbind despre documente personalizate, dar dacă nu personalizezi scrisoarea (care, prin definiție, este comunicare scrisă trimisă cuiva, deci unei persoane specifice), atunci ce?  Ideal este să personalizezi scrisoarea / mesajul pentru fiecare job sau companie la care aplici. Dacă reușești să te adresezi direct persoanei care va citi scrisoarea, ai încă o bulină albă! Dacă informația nu este menționată în anunț, caută pe LinkedIn numele recruiterului care se ocupă de proiect sau al managerului de Resurse Umane.

Citește cât mai multe informații despre companie și menționează strategic elemente specifice care te atrag la ea. De exemplu, poți scrie că rezonezi cu valorile și misiunea ei, că îți dorești mult să faci parte dintr-un anumit proiect sau că apreciezi cultura organizațională.

  1. Include informații relevante pentru poziție / companie

Recomand ca o scrisoare să aibă maximum 500 de cuvinte, deci fii scurt și la obiect. Aici ai ocazia să detaliezi mai mult ceea ce nu ai reușit în CV – contribuția ta la un proiect similar cu cele desfășurate în compania la care aplici, cum ai dezvoltat abilitățile necesare pentru rolul pe care îl țintești sau poți da detalii despre planurile tale de relocare. De asemenea, poți identifica o problemă specifică și modalitatea în care tu ai putea să o rezolvi.

  1. Evidențiază competențele menționate în anunț

Selectează 3-5 competențe pe care să le menționezi, în detaliu.  De exemplu, dacă rolul cere abilități de negociere, poți menționa: „În cel mai recent rol al meu, ca agent de vânzări, am negociat cu clienții un termen mai scurt de plată pentru a optimiza cash flow-ul din companie.”

  1. Renunță la abrevieri sau terminologie tehnică

La fel ca în cazul CV-ului, e posibil ca prima persoană care citește scrisoarea ta să nu fie familiarizată cu toate abrevierile industriei sau cu termenii tehnici, specifici rolului. Știu, nu este ideal, însă este realitatea. Explică, pe cât posibil, fiecare abreviere pe care o folosești, menționând în paranteză termenii de la care provine.

  1. Evită să scoți în evidență informații care nu te pun în valoare

Dacă nu îndeplinești toate cerințele, evită să justifici acest lucru. Concentrează-te pe competențele transferabile, care te fac un bun candidat pentru job.

  1. Abordează tonul potrivit

Citește postările companiei din social media pentru a identifica tonul pe care se adresează comunității. Este ideal să găsești un echilibru dintre o exprimare prea formală și una excesiv de relaxată. Scrisoarea de intenție îți dă spațiu să îți expui și personalitatea.

  1. Recitește și corectează

Folosește un instrument online care te ajută să eviți greșelile de tastare și asigură-te că nu ai erori gramaticale în text. Suplimentar, poți ruga pe cineva să revizuiască textul pentru tine.


Poate că unii angajatori nu mai citesc scrisoarea de intenție în formatul ei standard, însă poți folosi aceste sfaturi pentru a redacta mesaje puternice, care te pun în valoare.

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA NOUL VAL

PARTENER:
ASOCIAȚIA ION CÂMPINEANU

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României