
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Viitor pentru tineri - Tineri pentru viitor
Recrutarea modernă: 10 trenduri care transformă procesul de angajare
Recrutarea se află într-un proces continuu de evoluție, în special în contextul schimbărilor tehnologice și sociale din ultimii ani. Companiile sunt nevoite să se adapteze și să adopte noi metode și soluții pentru a găsi și a atrage talentele potrivite. În acest articol, mi-am propus să prezint 10 dintre cele mai importante trenduri în recrutarea modernă, cum ar fi utilizarea inteligenței artificiale și a automatizării ori personalizarea experienței candidaților. Înțelegând aceste tendințe, companiile pot fi mai bine pregătite să abordeze provocările din procesul de recrutare și să găsească cele mai bune direcții pentru a avea succes.
1) Tehnologia și Inteligența artificială
Recrutarea modernă se bazează deja pe platforme online și softuri de recrutare și începe să se uite la Inteligența Artificială (AI) pentru a identifica, evalua și angaja candidați. De menționat totuși că acestea sunt doar instrumente de recrutare, ele nu se pot substitui deciziei inteligente și bazate pe experiența unei ființe umane. Botii și chat boții, pot contribui la trierea mai rapidă a candidaților, dar decizia finală trebuie să aparțină unui om.
2) Experiența candidatului este definitorie pentru succes
Un accent tot mai mare se pune pe îmbunătățirea experienței candidatului prin intermediul procesului de recrutare. Acest lucru implică o abordare personalizată și transparentă, precum și implementarea unui proces rapid și ușor de realizat. Oamenii nu mai au răbdare dacă ceva nu funcționează cum trebuie, au întotdeauna și alte opțiuni și indiferent, merită respect. Candidații trebuie tratați exact așa cum ne-am dori fiecare dintre noi să fim tratați la un interviu. Să nu uităm, că în măsura în care o companie își alege candidații, și candidații își aleg azi compania: oamenii nu mai vor doar un job, se documentează și compară ofertele, vor o companie care să reprezinte cu adevărat un loc în care să se simtă bine și să se integreze, nu doar o sursă de venit. Mai ales cei care au deja un loc de muncă și caută ceva mai bun, sau plecă exact din cauza faptului că (în curând) fostul angajator i-a dezamăgit, vor fi cu atât mai atenți la experiența de angajare.
3) Recrutarea bazată pe date (data-driven recruitment)
Recrutarea modernă se bazează pe date pentru a ajuta la luarea deciziilor de recrutare mai informate. Acest lucru implică colectarea și analizarea datelor de la interviuri, candidați și angajați existenți pentru a îmbunătăți procesul de recrutare. Companiile își monitorizează propriile procese de recrutare, adună date și statistici pentru a vedea ce canal de recrutare funcționează cel mai bine, care sunt argumentele la care reacționează candidații, cât durează în medie o recrutare pentru diversele departamente din firmă, care sunt cele mai dorite/așteptate beneficii, etc. Exact ca o haină făcută la comandă și pe măsură, recrutarea trebuie personalizată la contextul precis în care funcționează și activează compania.
4) Recrutarea ca activitate de marketing
Recrutarea a devenit o activitate de marketing pentru că, într-o eră a războiului pentru talente, este necesară promovarea oportunităților de angajare într-un mod atractiv și construirea unui brand de angajator puternic pentru a atrage candidații potriviți (vezi AICI un material mai amplu în acest sens).
5) Recrutarea la distanță/online
Din cauza pandemiei de COVID-19, mulți angajatori și-au adaptat procesele de recrutare pentru realizare online. Acest lucru a făcut posibilă recrutarea candidaților din areale geografice aflate la mare distanță și a făcut procesul de recrutare mai eficient și mai economic. De partea candidaților, oamenii preferă recrutarea online pentru că înseamnă foarte mult timp economisit. Nu mai vorbim că, pentru candidații care au deja un loc de muncă, interviul se poate derula rapid pe telefon, prin Zoom, Skype, Google Meet sau WhatsApp, într-o pauză de 30 minute, ceea ce deschide piața către o serie de candidați care altfel ar fi fost indisponibili din cauza programului actual de lucru.
BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA NOUL VAL

PARTENER:
ASOCIAȚIA ION CÂMPINEANU

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României