Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Viitor pentru tineri - Tineri pentru viitor
Manager vs Antreprenor
Multi dintre cei care doresc sa porneasca o afacere si chiar unii dintre cei care deja sunt in afaceri se intreaba care este diferenta dintre un antreprenor si un manager si daca nu cumva inseamna acelasi lucru.
Pentru a lamuri acest aspect am cautat in dictionarul explicativ al limbii romane si am gasit:
Antreprenor, -oare: Persoana care conduce o antrepriza
Manager: 1. Persoana care exercita, în mod permanent, conducerea unei entitati economice, îndeplinind, integral sau partial, functiile de previziune si organizare a activitatii, de coordonare si antrenare a personalului subordonat si de control asupra îndeplinirii obiectivelor propuse. 2. Persoana care se ocupa cu problemele administrative si organizatorice ale unui sportiv sau ale unei echipe sportive ori ale unui colectiv artist
Pentru ca cei care citesc acest blog sunt in primul rand interesati de afaceri, in continuare vom lasa de o parte explicatiile referitoare la activitatea sportiva si vom incerca sa dam mai multe detalii despre ceea ce inseamna un antreprenor si ce inseamna un manager.
Antreprenor: o persoana care decide sa demareze o activitate economica, care adopta un comportament activ si novator, care mobilizeaza resurse pentru a demara afacerea dorita si care accepta riscuri financiare pentru a dezvolta proiecte noi.
Un antreprenor bun in general are o serie de calitati, dintre care enumeram:
- spirit de initiativa
- dorinta de a castiga si de a fi independent
- spirit organizatoric si capacitatea de planificare
- creativitatea si spirit de inovatie
- orientare spre oportunitati
- capacitate de analiza a riscului si asumarea riscurilor
- capacitate de luare a deciziilor
- putere de munca
- cautarea feedback-ului si dorinta de a sti cum îsi pot îmbunatati rezultatele
- determinare si perseverenta
- lucru în echipa
- toleranta pentru esec
- incredere în fortele proprii
Daca ne uitam pe acesta lista realizam ca pentru a deveni un antreprenor de succes e nevoie de foarte multe calitati. Pentru persoanele dornice sa creeze, sa inoveze, care sunt pregatite sa munceasca mult si care isi doresc sa isi ia soarta în propriile maini antreprenoriatul e „un pas natural” in cariera.
Manager: este persoana responsabila de planificarea si conducerea unui grup de persoane, monitorizarea activitatii lor si luarea de masuri corective atunci cand este necesar. Managerii pot indruma angajatii sau persoanele cu care lucreaza direct sau pot actiona prin intermediul unor structuri intermediare cu functii de supraveghere si indrumare.
Managerul trebuie să fie familiarizat cu munca pe care cei din subordinea sa trebuie sa o desfasoare. Chiar daca el supervizeaza munca celorlalti nu trebuie sa fie cel mai bun, în orice sau toate domeniile persoanele din subordine lucreaza. Este mai important pentru manager sa stie cum sa gestioneze relatiile cu angajatii si dintre angajati si cum sa faca ca munca prestata de ceilalti sa fie cat mai buna, in sensul atingerii rezultatelor propuse. Un manager poate avea puterea de a angaja sau concedia angajati sau de a ii promova. Managerul are autoritatea de a schimba sarcinile de lucru ale membrilor echipei.
Un bun manager, indiferent de domeniu trebuie sa dea dovada de anumite calitati, care pot fi in mare masura din nastere sau dobandite pe parcursul carierei. Dintre acestea enumeram:
- bun organizator, cu o mare capacitate de planificare
- capacitatea de a lua decizii rapid si de a-si asuma responsabilitatile
- putere de munca si capacitatea de a disponibiliatea de a lucra atunci cand e nevoie
- putere mare de sinteza si analiza si viziune de ansamblu
- prezenta de spirit, intuitie, imaginatie in rezolvarea unor situatii neprevazute;
- onestitate, corectitudine, obiectivitate atat in relatiile cu angajatii cat si in relatiile cu partenerii de afaceri
- calitati de relationare cu subalternii
- nivel ridicat de cunostinte in domeniul managementului, legislatiei economice, marketingului, planificarii financiare, resurselor umane
- abilitati de comunicare si mult tact
Referitor la schimbarile esentiale in cariera unei persoane care conduce o activitate, in general acestea sunt dinspre management înspre antreprenoriat. Pasul invers, din antreprenoriat înapoi, în management este mai mult o excepţie.
BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA NOUL VAL
PARTENER:
ASOCIAȚIA ION CÂMPINEANU
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României