Ce trebuie făcut pentru a pregăti din timp o recrutare

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Viitor pentru tineri - Tineri pentru viitor

Ce trebuie făcut pentru a pregăti din timp o recrutare
  • Anticiparea nevoilor de recrutare, pe cât posibil, în baza experienței din trecut și a cunoașterii nevoilor din viitor
  • Identificarea canalelor de recrutare ce vor utilizate (târguri de locuri de muncă, anunțuri pe diverse site-uri de recrutare, agenția de recrutare) – astfel încât aceste activități să nu fie făcute în grabă (toate necesită timp, eventuale întâlniri/discuții și negocieri, alegerea agenției este importantă la rândul ei)
  • Pregătirea activităților necesare pentru canalele alese (contracte, templates anunțuri, imagini/poze, video-uri demonstrative/de prezentare) – toate acestea trebuie fie vizate de departamentul Juridic, cel de Procurement, ori de cel de HR sau cel de Marketing, etc.
  • Consolidarea Brandului de Angajator pe canalele selectate (postări/repostări diverse, articole și resurse, evenimente, webinarii live/înregistrate, etc.). Cu cât compania este mai cunoscută în avans de către publicul țintă, cu atât numărul de aplicații primite odată cu postarea efectivă a unui loc de muncă vacant va fi mai mare)
  • Bugetarea acțiunilor care necesită buget (iarăși, o activitate care nu trebuie lăsată pentru ultimul moment, mai ales pentru acțiuni de recrutare importante și care tind să coste mult)
  • Pregătirea în avans a unei oferte generale de angajare/pachet salarial și de beneficii, care desigur, urmează să fie ajustat/adaptat la postul/posturile de recrutat
  • Pregătirea în avans a managerilor care vor fi implicați în recrutare privind tehnicile de interviu și de conversație cu candidații, pentru ca managerilor operaționali respectivi să le fie simplu apoi să știe ce au de făcut în interviu. Sigur, pentru companiile care recrutează frecvent, aceasta etapă nu mai este neapărat necesară, managerii acumulând implicit experiență practică de recrutare, deși nu strică niciodată un training formal dedicat Interviului de Recrutare și Selecției Candidaților.

Idea de bază este că organizațiile trebuie să fie recruitment-ready în orice moment pentru a salva timp și mai ales candidați, având în vedere că piața este atât de dinamică încât candidații de multe ori nu ”așteaptă” mai mult de câteva zile un răspuns. Acest lucru se întâmplă pentru că, atunci când se decide să aplice, un candidat aplică simultan la mai multe companii, astfel încât la un moment dat ajunge să aibă pe masă 2-3-4 oferte dintre care să aleagă. Timpul de răspuns al companiei este deci un factor esențial în fiecare etapă a procesului de recrutare: de la primirea CV-ului, la programarea flexibilă a interviurilor, până la decizia de angajare respectiv apoi ofertare.

 

 

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA NOUL VAL

PARTENER:
ASOCIAȚIA ION CÂMPINEANU

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României