Ce face un lucrător comercial și care este salariul mediu în România

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Viitor pentru tineri - Tineri pentru viitor

Ce face un lucrător comercial și care este salariul mediu în România

 

Jobul de lucrător comercial este unul destul de des întâlnit în marile lanţuri de magazine de retail, atât în cele cu produse alimentare şi de consum zilnic, cât şi în cele de fashion. Este unul dintre cele mai căutate joburi pentru tinerii care nu au experienţă, alături de cele de casier și de asistent de vânzări. 

Deși cererea angajatorilor este una mare, să obții jobul de lucrător comercial nu este întotdeauna ușor. Competiția este una foarte mare, mai ales datorită faptului că această poziție este foarte căutată de către cei care își doresc un program de lucru flexibil sau nu au nicio experiență de muncă anterioară. 

Descoperă din acest articol care sunt principalele atribuţii ale unui lucrător comercial, cum arată fişa postului, dar şi care este salariul mediu al unui lucrător comercial în România. 

Ce face un lucrător comercial. Principalele atribuţii

Un lucrător comercial este adesea întâlnit în supermarket-uri și hipermarket-uri și gestionează toate aspectele care țin de raionul de care este responsabil, de la inventarierea produselor, aprovizionarea rafturilor după cum este necesar, primirea mărfii și poziționarea corespunzătoare a produselor, atât în depozit, cât și la raft. 

Responsabilitățile unui lucrător comercial sunt diferite de la magazin la magazin, însă iată care sunt așteptările angajatorilor cu privire la acest post: 

  • Se asigură că raionul la care lucrează este mereu organizat conform regulilor;
  • Se asigură că raionul este atractiv din punct de vedere comercial;
  • Se asigură că raionul este bine aprovizionat;
  • Se asigură că produsele sunt așezate în mod corespunzător, sunt în stare bună și în termenul de valabilitate;
  • Verifică etichetele de prețuri pentru a se asigura că acestea sunt corecte;
  • Lucrează îndeaproape cu recepționerii de marfă din depozit și îi ajută la depozitarea și stocarea produselor din depozit;
  • Este amabil, consiliază și îndrumă clienții în magazin.

Abilităţile necesare pentru a fi un bun lucrător comercial

Lucrătorul comercial este adesea persoana la care clienţii apelează pentru a le răspunde la întrebări. De aceea trebuie să ai o atitudine binevoitoare și amabilă și să încerci să le fii de ajutor atunci când au întrebări. Iată care sunt și alte calități şi aptitudini pe care cei mai mulți angajatori se vor aștepta să le ai. 

Iată care sunt cele mai importante abilităţi pe care le poţi avea ca lucrător comercial:

  • Atenţie la detalii. Lucrătorii în comerţ trebuie să fie atenţi la fiecare detaliu, să vadă atunci când ceva este pus în alt loc decât ar trebui sau când clienţii par a avea nevoie de ajutor şi nu ştiu cui să se adreseze;
  • O bună organizare. Un lucrător în comerţ va avea zilnic diferite sarcini, vă trebuie să lucreze cu un număr ridicat de clienţi şi să îşi îndeplinească atribuţiile. O bună capacitate de organizare îi va ajuta să abordeze fiecare caz în funcţie de importantă şi de prioritate;
  • Bune abilităţi de comunicare. Un lucrător în comerţ trebuie să nu fie o persoană închisă, inhibată, ci să fie o persoană deschisă discuţiei cu clienţii şi cu colegii. Trebuie să ştie cum să comunice cu persoane de diferite categorii sociale şi vârste, astfel încât să le ofere asistenţă necesară;
  • Să aibă stăpânire de sine. Deseori, lucrătorii în comerţ se pot confrunta cu numeroase nemulţumiri din partea clienţilor, uneori chiar cu injurii sau cu un ton ridicat. De aceea, trebuie să prezinte stăpânire de sine şi să-şi controleze foarte bine emoţiile;
  • Să poată lucra în echipă. Lucrătorii în comerţ fac parte de regulă dintr-o mare echipă. A munci cu şi pentru oameni reprezintă un mare avantaj al acestora. Respectul faţă de colegi şi de manageri este foarte important;
  • Rezistenţa la stres şi la un program prelungit. Deseori, lucrătorii în comerţ au diferite responsabilităţi care îi pot stresa şi îi pot solicita la maxim, iar administratorii le pot cere să rămână peste program;
  • Corectitudine şi onestitate. Un bun lucrător comercial este cinstit şi onest, mai ales pentru că în această meserie se lucrează cu banii, acesta fiind un aspect important. 
  • Empatie şi răbdare. Lucrătorii comerciali au multă empatie şi răbdare, fiind necesar să gestioneze zilnic interacţiunile cu diferiţi clienţi, dintre care unii pot fi mai dificili.
  • Amabilitate şi deschidere. Un bun lucrător comercial este amabil şi deschis cu toţi clienţii magazinului în care lucrează, oferindu-le sfaturi şi recomandări când au nevoie.
  • Abilitatea de a face muncă fizică. Un lucrător comercial are şi abilitatea de a face muncă fizică, fiind necesar să ridice anumite produse, să le aranjeze în magazin;
  • Managementul timpului. Un bun lucrător comercial are nevoie să-şi gestioneze bine timpul şi să fie bine organizat, pentru a putea să se ocupe de ceea ce are de făcut;
  • Abilitatea de a rămâne calm sub presiune. Un lucrător comercial are abilitatea de a fi calm chiar şi atunci când este supus presiunii.

Cursuri de calificare pe care le poţi urma

De obicei, pentru a fi lucrător comercial în unul din magazinele de retail, este necesar să ai o diplomă de calificare. 

Care este salariul mediu al unui lucrător comercial în România

Salariul mediu al unui lucrător comercial în România diferă de la oraş la oraş, însă conform statisticilor BestJobs, acesta este de 400-600 euro. În capitală şi în oraşele mai mari, salariile medii sunt puţin mai ridicate decât în alte oraşe din ţară. 

 

Poti urma cursul in cadrul proiectului, completand formularul:

Completează formularul de înscriere la acest curs gratuit pe site-ul proiectului:

https://www.asociatianoulval.ro/viitor-pentru-tinerii-neets-i/

BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA NOUL VAL

PARTENER:
ASOCIAȚIA ION CÂMPINEANU

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României