Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
SMART NEETs
Pasi de urmat pentru o afacere de succes
Orice succes porneşte din mintea omului şi nici o decizie nu poate fi mai bună decât informaţiile pe care se bazează.
O afacere de succes nu reprezinta o reteta prestabilita.
Parcursul ei difera in functie de domeniul de activitate, produsele sau serviciile pe care le comercializezi, persoanele carora te adresezi – pentru ca ele vor determina strategiile tale pe viitor.
Nu subestima importanta efectuarii unei cercetari de piata atente si detaliate. Ai nevoie de date concrete despre clientii ideali, concurenta existenta, cresterea si cererea preconizata, tendintele pietei si multe altele. Aceste tipuri de informatii sunt nepretuite si te ajuta sa iei decizii bune si sa iti propui obiective realiste.
Majoritatea oamenilor ar dori sa aiba succes in activitatile sale, dar nu stiu ce trebuie safaca pentru aceasta si de aceea prefera sa nu faca nimic. Frica de a face greseli sauposibilitatea de a esua in ceea ce si-au propus sunt principalele motive prin care eiincearca sa justifice inactiunile sale. Anume aceste persoane si sufera esecuri chiar farasa faca nimic, desi destinul le-ar fi dat mai multe posibilitati.
Succesul nu este un fenomen care vine pe neasteptate. Pentru a reusi trebuie samuncim foarte mult si sa avem anumite calitati indispensabile reusitei ca fermitate, risc,bunavointa, incredere in propriile forte, finalitate si un pic de noroc.
Este foarte important conceptul celor patru P: produs, pret, promotie și plasament. Acestea te pot ghida catre crearea si cercetarea studiilor de piata, a planului de marketing si a viitorilor clienti care pot servi drept un punct de plecare daca nu esti sigur de unde sa incepi. Astfel, o afacere mica poate fi de succes daca tii cont de aceste lucruri.
- 1. Alegerea domeniului pentru o afacere de succes
Daca ai ajuns la intrebarea cum sa iti deschizi o afacere de succes, trebuie sa stii ca domeniul in care urmeaza sa activeze aceasta este extrem de important. Desigur, nu inseamna ca trebuie sa reinventezi sau inventezi noi lucruri, insa putina originalitate nu iti va strica. In acest moment sunt foarte putine sanse ca o firma sa nu aiba o concurenta majora, iar pentru ca afacerea ta sa iasa in evidenta, va trebui sa aduci un plus de valoare produselor sau serviciilor tale.
Cum populatia este cea care va deveni eventual consumatoare, te poti gandi la lucrurile de care aceasta are nevoie sau pe care si le-ar dori sa le aiba. Astfel, orice idei de afacere de succes ai avea, va trebui sa fie in stransa legatura publicul tau tinta.
Exista sansa sa ai deja un gand despre ce ai vrea sa comercializezi sau produci sau cel putin despre piata pe care vrei sa intri. Pentru a-ti putea defini mai bine serviciile, poti verifica companiile deja existente in industria aleasa. In acest fel, vei afla ce fac actualii lideri de marca si cum tu o poti face mai bine. Daca ai ajuns la concluzia ca afacerea ta poate sa ofere ceva ce altele nu pot, atunci ai o idee solida pe care te poti baza si esti gata sa creezi un plan de afaceri.
- Crearea identitatii pentru o afacere de succes
Nu poti avea cea mai de succes afacere din Romania, daca nu ai o identitate extrem de bine conturata printre posibilii cumparatori. Indiferent de domeniul in care activezi, oamenii trebuie sa stie cine esti, cu ce te ocupi, ce cu te diferentiezi de ceilalti agenti comerciali si ce beneficii pot avea in urma achizitionarii produselor sau serviciilor tale.
De aceea, va trebui sa investesti intr-o identitate a business-ului. Acest lucru implica un logo, un site web si, mai ales, un nume pentru afacerea ta. El ar trebui sa fie cat mai simplu si mai usor de retinut pentru oameni, dar in acelasi timp reprezentativ.
De asemenea, tot la acest capitol intra si crearea unui site web. In ziua de astazi un magazin online este singurul care te poate ajuta sa ajungi la cat mai multe persoane. Mai mult, atragerea unor colaboratori si investitori poate fi foarte benefica pentru a te dezvolta rapid si sigur.
De aceea, va trebui sa investesti intr-o identitate a business-ului. Acest lucru implica un logo, un site web si, mai ales, un nume pentru afacerea ta. El ar trebui sa fie cat mai simplu si mai usor de retinut pentru oameni, dar in acelasi timp reprezentativ.
De asemenea, tot la acest capitol intra si crearea unui site web. In ziua de astazi un magazin online este singurul care te poate ajuta sa ajungi la cat mai multe persoane. Mai mult, atragerea unor colaboratori si investitori poate fi foarte benefica pentru a te dezvolta rapid si sigur.
BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA NOUL VAL
PARTENER:
ASOCIATIA ASCENTRIC
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României