Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
SMART NEETs
INCEPUT DE DRUM IN AFACERI
Pentru a reusi in ziua de azi si pentru a avea o afacere de succes in Romania, trebuie sa fii flexibil si sa ai bune abilitati de planificare si organizare.
Fiecare om poate avea succes si pentru a ajunge la el ar trebui sa nu ezite si sa astepteani de-a randul cea mai favorabila oportunitate. El trebui sa actioneze cat mai curandincercand sa gaseasca calea cea mai potrivita cale pentru a ajunge la punctul final.
Nimeni nu poate sa prescrie ingredientele care ar duce spre reusita. Insa cert este cafiecare om atribuie succesului un sens aparte, cel de care are nevoie el. Pentru uniiprincipalul scop in viata este de a ajunge la punctul de varf al piramidei ierarhice launitatea la care actioneaza, pentru altii – situatia ideala li se prezinta ca un trai fara grijisi nelinisti. In mod corespunzator deducem ca, succesul depinde de dimensiunileintereselor si realizarea scopurilor propuse in viata.
Multi antreprenori incep un business crezand ca isi vor porni computerele sau isi vor deschide usile si vor incepe sa castige bani, doar pentru a constata ca a face bani este mult mai dificil decat credeau.
Poti evita acest lucru daca iti acorzi timp in ceea ce priveste planificarea si stabilesti toti pasii necesari pentru a obtine succesul. Indiferent de tipul de afacere pe care vrei sa il incepi, trebuie sa iei in calcul cateva aspecte moderne care tin de dezvoltarea business-urilor.
Organizarea – un detaliu esențial
Organizarea eficientă este una dintre componentele necesare oricărei afaceri, indiferent de domeniu. Abilitățile organizatorice te vor ajuta să îți duci sarcinile la bun sfârșit și să realizezi tot ceea ce îți propui. Pentru că lucrurile se pot complica de la o zi la alta, ia câteva măsuri simple și utile. În primul rând, optează pentru aparatura si programe profesionale, special gândite în funcție de nevoile specifice ale afacerii tale. O casă de marcat de ultimă generație, un program de gestiune sau o aplicație inteligentă îți vor ușura cu mult munca. Totodată, vei putea afla de la distanță starea vânzărilor și a serviciilor ori produselor vândute.
De asemenea, nu uita de banala agendă. Acest instrument și-a demonstrat de fiecare dată eficacitatea. Notează zilnic, fără întârziere, toate lucrurile pe care le ai de făcut a doua zi. În acest fel vei ști sigur că nu omiți acele întâlniri importante pentru bunul mers al lucrurilor.
Analizarea concurenței
O afacere de succes este aceea care poate face față concurenței. În primul rând trebuie să fii pregătit pentru situații în care alte companii îți vor copia ideea. Această practică este destul de întâlnită, deoarece e mai ușor să pornești pe un drum cunoscut deja. Pe de altă parte, există cu siguranță mai multe firme în același domeniu cu a ta. Documentează-te, învață în permanență din greșelile lor și analizează modul lor de lucru. Pentru că cea mai simplă modalitate de a fi mai bun decât concurența este inovația continuă. Îmbunătățește mereu acolo unde se poate și schimbă ceea ce trebuie schimbat.
Înțelegerea riscurilor
Domeniul afacerilor implică întotdeauna anumite riscuri. Dar pentru a ajuta afacerea să crească este important să îți asumi doar riscuri calculate. Înainte de a lua o decizie importantă, întreabă-te mereu care este cel mai rău lucru care ar putea să se întâmple. După poți răspunde la această întrebare, înseamnă că vei cunoaște și înțelege posibilele dezavantaje. O gândire strategică, de acest fel, îți va permite să te bucuri de multe reușite.
Mizează pe calitate
Într-o lume aproape copleșită de milioane de idei originale, există un lucru care te va face remarcat și anume calitatea. Calitatea produselor, calitatea serviciilor oferite sau cea a relației dintre reprezentanții companiei și clienți. Uneori ai putea fi tentat să faci anumite compromisuri, însă nu le accepta niciodată pe cele care vor reduce din valoarea produselor sau a serviciilor oferite. Un client mulțumit va reveni de fiecare dată. În plus, dacă afacerea ta se ridică la nivelul așteptărilor, cu siguranță vei fi apreciat și în mediul virtual și vei câștiga noi clienți în urma recomandărilor. Calitatea este fără doar și poate cea mai bună reclamă pe care ți-o poți face.
Fii precaut
Este esențial să fii precaut atunci când vine vorba de afaceri. De multe ori lucrurile nu vor merge așa cum ți-ai dori, fie pentru că pur și simplu vei avea ghinion, fie din cauza unor greșeli. Cea mai bună recomandare ar putea fi aceea de a economisi. Ușor de spus, greu de făcut. Sunt puține firme noi care au rezerve de bani în conturi. O posibilitate e însă aceea de a progresa cât mai lent. Nu face mai multe investiții serioase deodată și nu cheltui în mod nechibzuit. Ia în calcul faptul că pot apărea mereu situații dificile neprevăzute. Este de preferat un progres lent și sigur în locul asumării unor riscuri prea mari.
Succesul în afaceri depinde foarte mult de viziunea și planul realizat încă de la început. Asigură-te că nu omiți detaliile importante și urmezi întocmai pașii care te pot duce acolo unde îți dorești.
BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA NOUL VAL
PARTENER:
ASOCIATIA ASCENTRIC
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României