
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
SMART NEETs


21 de factori de care depinde succesul in afaceri
Care este principalul factor de reusita in afaceri? Raspunsul este unul singur – dvs. insiva, cu personalitatea dvs. complexa definita de aptitudini, vise si deziderate. Dvs. sunteti singurul care puteti face ca afacerea sa mearga.
Chiar daca exista in oras o suta de pizerii, dvs. puteti fi capabil sa deschideti una noua, care sa se bucure de succes, daca oferiti un produs de calitate, stiti cum sa-l vindeti pentru a avea profit si sunteti gata sa faceti orice pentru a va multumi clientii. Pe de alta parte, este posibil sa aveti un nou produs minunat, intr-un domeniu fara concurenta, dar daca nu aveti cunostintele si initiativa necesare, este posibil ca acesta sa nu apara niciodata pe piata.
Citind materialul urmator va puteti evalua sansele de succes, dar, in acelasi timp, va veti analiza propria persoana in rolul de intreprinzator, caci in micile afaceri intreprinzatorul este mai important decat produsul. La fel ca majoritatea celor ce-si doresc o afacere proprie, probabil ca ati citit statistici care afirma negru pe alb ca sansele de esec sunt mult mai mari decat cele de succes.
In general, este adevarat. In Statele Unite, in fiecare luna sunt inregistrate peste 50.000 de noi firme, dintre care majoritatea esueaza. Daca folositi insa acest articol pentru a analiza in mod obiectiv factorii ce pot influenta sansele dvs. de succes, veti capata o arma puternica in aceasta lupta: cunoasterea. Ignoranta este periculoasa, caci situatiile neprevazute care intrerup mersul firesc al lucrurilor conduc adesea la reactii nepotrivite.
Puteti afla cat de pregatit sunteti pentru a porni o afacere si care sunt punctele dvs. slabe si domeniile despre care nu aveti suficiente cunostinte, avand astfel sansa de a apleca balanta in favoarea dvs. In continuare va prezentam principalii factori ce va pot influenta afacerea.
- Gradul de motivare
Un anumit grad de flexibilitate este necesar, pentru a putea modifica din mers unele aspecte. Dar conteaza, in primul rand, cat de motivat si hotarat sunteti sa reusiti si acesta este unul dintre cei mai puternici factori de succes.
- A fi cu picioarele pe pamant
- Cat de mult iti place sa-ti conduci afacerea
Ganditi-va bine la toate aspectele concrete pe care le implica derularea afacerii pe care v-o doriti. S-ar putea sa descoperiti, ca exista lucruri pe care nu puteti sa le faceti.
Daca doriti sa deschideti un service auto trebuie sa nu va deranjeze faptul ca veti avea in permanenta mainile murdare de ulei si nici ca va trebui sa explicati fiecarui client de ce nota de plata este atat de mare. Daca doriti sa vindeti hot dogs, va trebui sa va placa mirosul acestora. Ideea este ca daca un anume aspect al muncii dvs. va este dezagreabil, sigur veti avea tendinta sa va eschivati de la indeplinirea lui, iar afacerea va avea de suferit. - Flexibilitatea
Nimeni nu poate spune cu siguranta care este momentul optim pentru a mentine directia si cand trebuie sa te lasi in voia curentului. Uneori, chiar si o modificare infima poate transforma un esec intr-un triumf.
5. Canalizarea eforturilor
Mmai devreme sau mai tarziu, de orice intreprinzator, mai ales de catre cei aflati in faza de inceput a unei afaceri: orice interese secundare trebuie lasate de-o parte, iar energia si atentia trebuie focalizate asupra lucrurilor importante. - Capacitatea de a face ceea ce trebuie
Inceputul unei afaceri implica si o serie de lucruri neplacute, dar care trebuie facute de cineva. De cine? Chiar de dvs.! - Suportul familiei
Estimati in ce masura va bucurati de sprijinul familiei, prietenilor si eventualilor investitori. Incercati sa le explicati care sunt obiectivele urmarite si riscurile pe care vi le asumati. Daca acestia nu va sprijina sau chiar va pun bete in roate, va va fi extrem de greu sa va concentrati resursele, energia si sa va mentineti entuziasmul pentru atingerea obiectivului propus. - Initiativa personala
Cand va puneti in practica propria idee de afaceri, va trebuie multa initiativa. Dvs. veti fi cel care va trebui sa identifice problemele si sa le gaseasca solutiile. Nu va fi nimeni care sa va ghideze si sa va spuna ce aveti de facut. Initiativa este una dintre calitatile esentiale pentru demararea si conducerea unei afaceri de succes. - Compatiblitatea cu partenerii
Asocierile pot parea extrem de atractive (mai ales daca gasiti un partener dispus sa faca toate lucrurile care dvs. va sunt dezagreabile si cu care sa impartiti costurile de lansare). Dar aceasta poate fi o incercare extrem de dificila pentru o afacere de mica anvergura.10. Prevederile legale
Indiferent de tipul afacerii pe care doriti sa o demarati trebuie sa fiti perfect familiarizat cu legislatia in vigoare in domeniul respectiv, caci situatiile de genul celui de mai sus nu sunt atat de rare pe cat ar putea parea la prima vedere. - Impresia pe care le-o creati celorlalti
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri
Ganditi-va cum va prezentati dvs.: sunteti punctual? Va pregatiti cu atentie fiecare detaliu? Stiti exact cea ce trebuie sa spuneti? Pareti plin de incredere in calitatile produsului? Toate acestea sunt elemente-cheie in crearea impresiei corecte asupra celorlalti, fie ca este vorba de clienti, furnizori sau investitori.
12. Cunoasterea produsului
cat de bine va cunoasteti produsul? Puteti explica cum functioneaza, cum se intretine si se repara, care anume piese cedeaza primele, care este durata lui de viata si care sunt factorii de risc in exploatarea lui?
- Contactele cu furnizorii si distribuitorii
Este foarte impotant sa se combine o idee buna, originala, cu un sistem de distributie eficient si de mare acoperire. - Sunteti ordonat?
Un om ordonat are intotdeauna o serie de avantaje: el poate sa-si stabileasca prioritatile si sa le rezolve in succesiunea corecta; acumuleaza si pastreaza informatiile in asa fel incat sa fie usor accesibile; isi organizeaza eficient spatiul pe care-l are la dispozitie, indiferent ca e spatiu de productie sau pentru birouri; este punctual la intalniri; isi foloseste in mod optim timpul. Si toate acestea sunt lucruri foarte necesare bunei desfasurari atat a activitatii proprii, cat si a celei a colaboratorilor, asociatilor si partenerilor. - Gradul de familiarizare a consumatorilor cu produsul sau serviciul oferit
In ultimii ani au aparut insa variante mai sofisticate, mai rezistente, mai scumpe, dar si mai amuzante. Noile zmee au doua aripi mobile si pot face o multitudine de acrobatii. Oamenii le-au vazut zburand, au dorit sa incerce si ei si astfel a aparut noua clasa de consumatori, caci utilizatorii acestei jucarii nu mai sunt copiii, ci parintii lor. Uneori deci, este posibila crearea unei cereri pentru un nou produs, dar, in general, acesta reprezinta un obiectiv greu de atins. - Unicitatea produsului
- Conditiile oferite clientilor
Ceea ce fiecare isi doreste de la o noua afacere este o calitate mai buna. Sunt multe fatete ale calitatii, de aceea trebuie sa va concentrati asupra acelor aspecte care pot multumi in cel mai inalt grad piata. Dvs. insiva puteti fi un evaluator al calitatii propriului produs, dar evaluarea care conteaza este cea pe care o face consumatorul. Poate ca este vorba de o evaluare strict subiectiva, dar ea este esentiala pentru succesul produsului pe piata. De aceea va trebui sa incercati sa gasiti un numar cat mai mare de potentiali cumparatori, dezinteresati, care sa va spuna parerea lor despre ceea ce oferiti. - Concurenta
Cunoasterea concurentei reprezinta o parte importanta din munca implicata de deschiderea unei noi afaceri. Ignorarea concurentilor poate duce la esec.
Evident ca acesta este un caz extrem. In general, situatiile in care veti fi pusi vor fi mult mai putin dramatice. Dar retineti ca trebuie sa va cunoasteti competitorii inainte de inceperea efectiva a afacerii. - Capitalul initial necesar
Daca nu aveti acest capital, nu inseamna sa renuntati la afacere, testati toate posibilele surse de bani. Costurile de pornire, oricata inventivitate ar fi pusa la bataie, nu pot fi eliminate. Dar ele pot fi substantial reduse, mai ales ca, in cele mai multe cazuri, estimarile ajung sa fie depasite de sumele necesare in realitate. - Profitul potential
Estimarea profitului este o problema foarte grea pentru o persoana fara experienta, care doreste sa porneasca oafacere. O afacere ca a Melaniei pur si simplu nu poate aduce suficienti bani, indiferent de situatie, iar altele devin rentabile abia dupa atingerea unui anumit nivel al vanzatorilor. Profitul potential este un factor critic de succes.21. Locatia afacerii
Nu mai trebuie sa insistam asupra importantei amplasamentului in cazul unor afaceri care presupun existenta unui magazin sau a unui local.
BENEFICIAR:
ASOCIAȚIA NOUL VAL

PARTENER:
ASOCIATIA ASCENTRIC

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României